• OPGAVE

    IDRÆT

Konditionstræning

Ishockey er et hurtigt og fysisk spil. Det er vigtigt at træne styrke, udholdenhed og eksplosionsevne.

I disse øvelser handler det om at træne kondition. Kondition er kroppens evne til at optage, transportere og forbruge ilt.

Øvelserne foregår i par. En arbejder og en holder pause. Når den første er færdig med en runde starter den næste med det samme. Lav alternativt øvelserne som cirkeltræning. 30 sekunders arbejde 10 sekunder til at bytte.

Jumping lunges

8 gentagelser til hvert ben x 3 runder

Back pedal sprints

Sæt 3 kegler. En start linje, en efter 5 meter og en efter 10 meter. Start på 5 meter linjen. Spurt baglæns til start linjen og spurt derefter forlæns til 10 meterlinjen. 5 runder.

Broadjumps

Hop med samlede ben så langt som muligt. Land og find balancen inden næste hop. 8 gentagelser x 3 runder

Bicycle abs

Lig på ryggen og hold hænderne ved ørene. Før højre albue og venstre knæ imod hinanden og derefter omvendt i en cyklende bevægelse. 10 gentagelser til hvert ben x 3 runder

Reverse crushes

Lig på ryggen med benene strakt ud og hold hænderne ved ballerne. Før knæene op til maven og løft derefter benene lodret op, så ballerne løfter sig fra jorden. 10 gentagelser x 3 runder

Side plank

Lig på højre side med højre underarm i gulvet og højre fod. Løft hoften op så kroppen er i lige linje og hold positionen i 30 sekunder. Skift herefter side. 30 sekunder på hver side x 3 runder

© Copyright - Grib Pucken